CNG Kompresszor


Milyen egy jól használható CNG kompresszor?



 

CNG kompresszor témában is tudunk segíteni,keressen minket az oldal tetején található elérhetőségeinken.

A CNG kompresszorok alkalmazása elterjedt az egész világon.
Különbséget kell tenni a kompresszorok között a alkalmazás célját illetően.
A felhasználó elsődleges szempontja az időegység alatti szállításra (például 1 óra),
a rendelkezésre álló gáz tápnyomásra (például 280 millibar). Figyelembe kell venni a szerkezeti felépítést, az elhelyezés szempontjait.
Az alábbi típusok ideálisak kis- és közepes vállalkozások, taxisok, futárok, önkormányzati vállalatok, pékségek, szervizek, targonca üzemeltetők részére.

Típus

Szállított mennyiség  m³/óra

Végnyomás

Phil

1,5

207 bar

Phil

2,2

207 bar

MCH5

5

207 bar

MCH10

10

207 bar

 cng kompresszor

„Model SE200” Kompresszor Leírása

A gáz belép az első tartályba (hengerbe) egy beszívó csonkon keresztül, ami megszűri és elkülöníti a szilárd részecskéktől, folyadék cseppektől, olajtól és víztől. Ezen az állomáson a gázt 3 bar -ra nyomásra sűrítik. Eközben egy hőcserélővel lehűtik, amíg a második tartályba jut. Itt a gázt tovább sűrítik körülbelül 18,6 bar-ig, és közben hűtik a második hőcserélővel. Ezt követően a hármas hengerbe és hőcserélőbe jut, ahol már körülbelül 65.5 bar-ra sűrítik a gázt. Itt tovább hűtik is sűrítik, míg végül a négyes hengerbe jut a gáz, ahol már 380 bar nyomásra sűrítették. Ezen a nyomáson használjuk fel a CNG-t. A négyes henger után egy utó-hőcserélőn halad keresztül a gáz, aminek a segítségével körülbelül 12-15˚C-fokkal a környezeti hőmérséklet alá hűtjük azt. Az összesűrített gáz 250 bar nyomáson halad keresztül egy visszaáramlást gátló szabályzón keresztül. Ezután az utolsó szűrőhöz, a tömlőhöz valamint a szelephez ér, amin keresztül a járműbe juttatjuk.

 

cng kompresszor

 

A kompresszort egy speciálisan tervezett dobozba (töltőállomásba) építették. Ez egy 7,5 lóerős 3 fázisú, robbanás biztos villanymotorral van meghajtva. A rendszer agya egy PLC (programozható logikai vezérlő) vezérlőegység. Ez az egység egy számítógép segítségével figyeli a megfelelő gáz-nyomást, olaj szintet és hőmérsékletet, indítás/leállítási viszonyokat, biztonsági szinteket és az automatikus leállítást. A számítógép mindvégig a rendszer teljes működését, gáz fogyasztását és kritikus működési körülményeit rögzíti, amik letölthetők interneten keresztül a Simpkins Energy segítségével. A kompresszor doboz el van látva egy képernyővel, ami mutatja az gépjárműben lévő aktuális gáz szintet, valamint az üzemórát a számlálón.
Az egység mindennel ellátva kerül szállításra, töltővezeték (tömlő) (3m) visszacsévélő egységgel, kiszakadás elleni szeleppel, ami kiszakadás elleni védelmet biztosítja. Töltőfejjel, ami megfelel a CNG járművekre vonatkozó előírásokkal.

 

A Model SE 200 úgy lett tervezve, hogy megfelelje a „National Fire Protection Association Code 52 for Vehicular Gaseous Fuel Systems” előírásainak. A szabványok az Amerikai Szabványügyi Testülettel egyetértésben lettek meghatározva, előírva.

 

Meg tudjuk gyorsítani az autó töltését, ha gázt tárolunk be nagynyomású “puffer” tartályokba és erről tankoljuk az autót.

Töltési idő így jelentősen lecsökken.

 

Ha magasabb tartálynyomásról indulunk, akkor ha rövidebb idő alatt tölti meg az autót a kompresszor ill. az elfogyott gázt van ideje pótolni.

 

Gyorstöltéskor alkalmazzák, az un. Kaszkád-kapcsolást, amikor a palackokat úgy kötik össze, hogy azok a kézi vagy  elektromosan vezérelt szeleppel egyenként zárhatók és nyithatók legyenek.

Nézzen utána CNG átalakítás során mi történik autójával. Tekintse meg a CNG autógáz rendszer árait! Tekintse meg a CNG üzemű flották előnyeit! 01 Használja CNG kalkulátorunkat autója fogyasztásának kiszámításához! Tekintse meg CNG átalakítás esetén lehetséges részletfizetési kondícióinkat! Olvasson a CNG rendszeréről! Ismerje meg munkánkat! Látogassa meg CNG webshopunkat! Keressen a CNG lexikonban! Tájékozódjon a CNG tartályokról! Galéria autógáz üzemre átalakított kocsikról.